Flowin

Moderní tréninkový systém flowin dokáže nahradit veškeré fitness aktivity.

Je založen na přirozených plynulých pohybech bez zatížení kloubů či doskoků a využívá pouze hmotnost vlastního těla-

Jedná se o cvičení, které zpevňuje především vnitřní svaly středu těla (core) upínající se na pánev a obratle.

Řadí se mezi funkční silový trénink, neboť se zde využívá pouze váha vlastního těla. Cviky se provádějí plynule ve skluzu na podložce, čímž odpadají otřesy kloubů a tento frikční fitness je tak k tělu velmi šetrný.

Základem tohoto cvičení je velká černá gumová podložka (ped) spolu s další sadou menších podložek. To jsou plastová kola či ovály, která slouží na potřeby rukou (podložka handy), nohou (podložka footy), kolenou či loktů (kneečka). Flowin je zkrátka zaostřen na svaly, o kterých ani nevíte.

Při flowin se využívají frikční pohyby, při kterých se využívá váha těla. Cvičí se pomocí tření malých podložek o tréninkovou plochu. Podle právě prováděného cviku, zvolíte jednu z menších podložek a dáte je pod potřebné končetiny a části těla. Cviky se provádí jakoby skluzem, což je na flowin právě to nejtěžší, jelikož musíte tlačit na podložku a využíváte přitom pouze svou vlastí váhu. Intenzita cvičení se tak rovná síle, kterou tlačíte do podložky a vaší hmotnosti.

Flowin je atraktivní především pro ty, kteří nemají v zálibě posilovací stroje, činky a zátěže. Stejně jako v pilates či kalanetice se tu využívá váha vlastního těla, avšak s intenzivnějším zapojením vnitřních svalů. Jedná se o živější pohyb, který je náročnější na koordinaci. I samotný flowin však můžete vidět v jednotlivých lekcích pilates, kruhového cvičení, osobních nebo skupinových tréninků. Flowin se totiž poslední dobou začíná zařazovat do dalších sportovních aktivit, kde je hlavní úkol vyrovnání dysbalancí a rozvoj kondičních schopností

Proč si vybrat flowin?

  • Formování postavy
  • Redukce hmotnosti

  • Zvyšování kondice a sportovního výkonu

  • Pomáhá při správném držení těla

  • Rozvoj rovnováhy, síly, rychlosti, obratnosti, koordinace, vytrvalosti, výbušnosti, pohyblivosti

  • Zpevnění svalového korzetu

  • Možnost volby cviků podle aktuální kondice

  • Prostorově úsporné cvičení, lehce přenositelné